marți , 27 iunie 2017
Breaking News
Bauturile reci – delicioase, dar sanatoase?

Bauturile reci – delicioase, dar sanatoase?

Arata-le si prietenilor tai

sucuri
Nu e vară fără un suc rece, aromat, perfect!

Însă nu faceţi din băuturile la temperaturi scăzute favoritele anotimpului cald!

Chiar dacă vi se pare anormal să vă delectaţi cu băuturi la temperatura camerei, există suficiente argumente ca să optaţi pentru această variantă de consum!

Consumul frecvent al băuturilor reci este o îngrijorare a medicilor specialişti ORL. Explicaţia acestora? “Lichidele reci diminuează capacitatea de apărare a regiunii cervicale. Laringele va coborî şi se va ridica mai încet în timpul deglutiţiei, mecanism natural de protecţie în timpul înghiţitului.

Ce se întâmplă de fapt? Mecanismul favorizează acţiunea factorului toxic la nivelul laringelui”, explică prof. dr. Viorel Zainea, şef secţie chirurgie ORL. Iar factorul toxic se găseşte atât în ţigări cât şi în poluanţii din atmosferă. Referindu-ne doar la băuturile reci, chiar dacă nu fumaţi, nu consumaţi alcool, doar acestea scad capacitatea de apărare a mucoaselor din interiorul gâtului.

Merită atunci să le consumaţi frecvent? Cu siguranţă nu, chiar dacă afară vor fi 40 de grade Celsius, chiar dacă vi se pare că o vară perfectă presupune un lichid rece şi un loc perfect la mare. Consumaţi aşadar sucuri din fructe şi legume la temperatura camerei, evident nu ale celor arse sub razele soarelui.

Cum să faci o ştevie delicioasă?

Creşte spontan peste tot, nu e neapărat nevoie să ajungeţi la piaţă ca să faceţi un suc de ştevie. Se iau frunzele cu tot cu tulpină, se spală şi se taie în bucăţi mici.

Se pun în blender până când extrageţi sucul. Acesta se combină cu două banane pisate cu furculiţa. Apoi se adaugă apă şi miere. Este tonicul perfect, plin de amidon şi de fibre. Vă ţine aşadar şi de foame.

Căpşunile cu apă dulce

Sucul de căpşuni e primul suc din fructe autohtone care vă delectează papilele gustative. Striviţi căpşunile cu o furculiţă, apoi amestecaţi

cu apă plată, adăugaţi puţină miere, un praf natural de vanilie. Tocmai am descoperit un mod perfect de a vă revitaminiza. Căpşunile, ca de altfel toate fructele de pădure, conţin atât de mulţi antioxidanţi încât merită să abuzaţi de ele. În plus, vă aduc doar 32 de kilocalorii la 100 de grame, multe fibre şi un zahăr care se absoarbă lent în organismul uman. Concluzia? Sunt perfecte!

Socata aromată

Un alt suc pentru o vară fierbinte? Socată din 10 flori mari, 2 lămâi, 8 grame de drojdie, 8 litri apă, miere după gust. Se prepară într-un borcan de 10 litri. Se spală florile de soc şi se pun pe fundul borcanului. Se adaugă mierea şi sucul de lămâie, cojile de lămâie tăiate cubuleţe. Se acoperă cu apă şi se lasă până a doua zi la macerat. A doua zi, se umple borcanul cu apă rece, se amestecă, se adaugă drojdia, se acoperă cu un tifon şi se mai lasă 2 – 3 zile într-un loc cald. În fiecare zi, se amestecă lichidul din borcan, dimineaţa şi seara.

Atunci când a ajuns la nivelul de aciditate dorit, strecuraţi socata, o puneţi în sticlă (nu în pet-uri) şi o depozitaţi în frigider.

Piersicile şi caisele fac spectacol în pahar

Înlăturaţi sâmburii şi tăiaţi fructele în cuburi foarte, foarte mici. Stropiţi cu zeamă de lămâie. Într-un blender, mixaţi caise coapte cu puţină vanilie şi faceţi piureul de fructe. Apoi se combină cu fructele tăiate în cuburi mici. Adăugaţi apă plată. Gata sucul! Se consumă imediat.

De ce fructe pisate şi nu complet distruse?

Dacă fructul se pretează, acesta se zdrobeşte cu furculiţa şi nu în blender. Este vorba despre căpşuni, zmeură, caise coapte. Blenderul creşte enorm indicele glicemic al fructului, aşadar e de folosit cu moderaţie. Pe de altă parte, sucurile de fructe şi legume corect preparate sunt de fapt smoothie.

Conţin pulpă şi coaja fructului (aşadar fibre) şi se combină cu apă plată, ca să îi mai scadă concentraţia dulce. Un suc perfect filtrat de portocale sau de orice alt fruct nu conţine deloc fibre şi nu va fi decât un zahăr cu absorbţie extrem de rapidă.

Cu alte cuvinte, zahăr alb. Aşadar nu vă minţiţi că aveţi în dietă un suc natural de fructe. Preparat incorect, nu înseamnă decât un zahăr concentrat care îngraşă, care agresează pancreasul şi care măreşte riscul atât al diabetului zaharat cât şi al ficatului gras (steatoza hepatică). Recapitulând, sucurile de fructe care vă aduc beneficii reale conţin fructe întregi, cu tot cu coajă aşadar. Sunt mărunţite şi nu transformate în pastă. Pasta fină înseamnă un indice glicemic şi mai ridicat. Au adaos de apă plată.

Puteţi să puneţi la un pahar cel mult o linguriţă de miere pentru că vine la pachet cu enzime vii. Dar este vorba tot despre un zahăr concentrat, deci nu exageraţi. Sucul perfect, într-o vară fierbinte, se consumă imediat după preparare, la temperatura camerei, fără adaos de gheaţă.

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*